Головна » 2021 » Жовтень » 27 » Психолого-педагогічний семінар «Адаптація здобувачів освіти 5 класу до навчання в основній школі».
15:30
Психолого-педагогічний семінар «Адаптація здобувачів освіти 5 класу до навчання в основній школі».
У процесі навчання в школі дитина проходить через ті чи інші кризові етапи, кожний із яких має свою специфіку, свої проблеми, що потребують особливої уваги педагогів, батьків та працівниківпсихологічної служби закладу.
Одним із цих етапів є перехід учнів початкових класів до навчання в основній школі. П’ятий клас – це період адаптації до середньої ланки школи.
27 жовтня 2021 року в НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3-гімназія» відбулося засідання постійно діючого психолого-педагогічного семінару на тему: «Адаптація здобувачів освіти 5 класу до навчання в основній школі».
Під час семінару практичний психолог Ольга КЛУБЧЕНКО у тісній співпраці з присутніми педагогами визначили основні фактори, які позитивно і негативно впливають на процес адаптації, та знайшли спільні шляхи подолання саме негативних аспектів. Також Ольга Валеріївна розповіла про вікові та психологічні особливості учнів 5 класу та наголосила, що адаптація дитини до навчання у основній школи відбувається не одразу. Це досить довгий процес, пов’язаний зі значними проблемами як об’єктивного, так і суб’єктивного характеру.
Класні керівники 5-х класів, а саме: Інна ФАРАФОНТОВА, Світлана МАРЧУК, Світлана КУЦЕНКО та Людмила БЕВЗ розповіли про досягнення та проблеми дітей, які спостерігались протягом першого місяця нового навчального року. Вчителі початкових класів Людмила ДОВГАЛЕНКО та Надія ЗИКОВА розповіли по те, якими вони бачили цих учнів з 1-го по 4-й клас.
У 5-му класі діти переходять до нової системи навчання: «класний керівник – учителі-предметники» Більшість дітей переживає цю подію як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя». Незважаючи на таке розуміння власної "дорослості", п'ятикласник потребує ненав'язливого контролю, підтримки та допомоги, оскільки не завжди може сам зорієнтуватися в нових вимогах шкільного життя.
Саме педагоги, батьки, фахівці психологічної служби мають допомогти дітям.
Основною частиною семінару було ознайомлення присутніх з результатами досліджень адаптації п’ятикласників, які були висвітлені під час презентації, та активне їх обговорення.
На заході були присутні директор Олена ПОДВИЖЕНКО, заступники директора Раїса МАКСИМЕНКО та Наталія ВАСИЛЕНКО, які не лише координували роботу, а й активно долучилися до обговорення важливих питань адаптації п'ятикласників.
Наприкінці заходу була проведена вправа-гра «Піраміда», під час якої учасники змогли ще раз впевнитися, що тільки спільними зусиллями можна впоратися з найскладнішим завданням.
Підсумком семінару стало надання рекомендацій для класних керівників, вчителів, учнів та батьків п’ятикласників.