Освіта і бібліотека - ці два поняття з давніх пір невіддільні одне від одного, адже весь освітній процес у школі тісно пов’язаний саме з бібліотекою.
Бібліотека школи – це естетично оформлена кімната, укомплектована книжковим фондом, достатньою кількістю періодичних видань.
В нашій шкільній бібліотеці багато дитячої літератури для учнів початкових класів, тому вони є найчастішими її відвідувачами. Бібліотекарі допомагають розкривати і розвивати таланти дітей, активно залучають їх до читання, ремонту книг тощо. Стосунки між бібліотекарем та читачами базуються на довірі, щоб учні могли поділитися своїми сумнівами, проблемами, переживаннями. Вагоме місце відводиться безпосередньо книгам, бо саме через книгу читачі подорожують у широкий, цікавий світ.
Книга – бібліотекар – читач – це нерозривний ланцюжок, який пов’язує ці три нероздільні слова. Не може існувати бібліотеки без книги, а книги без читача.
Бібліотекарі завжди раді хорошим читачам, запрошують всіх охочих читати до бібліотеки, не забувати дорогу до книжкового дому, не минати його поріг.
«Бібліотека – море книг,
Бібліотека – храм науки…
Переступайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки!
Вони – це згусток давнини,
Вони прийшли із давнини,
Як наша виспівана мова.
У них – боління тих людей,
Кому за біль – добро народів.
У грізній сутичці ідей
Вони бажали добрих сходів…
То ж не минайте наш поріг,
Беріть скарби нетлінні в руки:
Нема прекрасніших доріг,
Ніж в цей вселюдський храм науки.»
(П. Гоць „Бібліотека – море книг…”)
Сучасна бібліотека може надати дітям безліч можливостей для розвитку, творчості, фантазування. І це не лише добре сформований фонд літератури та періодичних видань. Перш за все, це можливість спілкуватися, навчатися один у одного, демонструвати власні досягнення на виставках бібліотеки, брати участь у конкурсах і відкрити власні нові можливості.
Шкільна бібліотека - це фундамент освіти і самоосвіти, скарбниця людських знань. Вона забезпечує потреби освітнього процесу в усіх його ланках, надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в освоєнні знань з навчальних предметів, виховує бажання розширювати обсяг знань, знайомить з різними джерелами інформації, вчить розуміти їх, користуватися ними, виховує творчого користувача.